:: Forbidden Notebook :: دفترچه ممنوع ::
دفترچه ممنوع




Sunday, February 13, 2005

٭
روز 14 فوریه هر سال برابر با 25 بهمن ( امسال 26 بهمن ) روز عشاق و یا Valentine's Day است . فقط اینو بگم که در سال 2001 میلادی میلیونها پیغام بصورت خلاصه WUBMV به معنی آیا ولنتاین من میشی؟ (Will You Be My Valentine) فرستاده شده !
کشور ما هم از قافله عقب نمونده و همه مغازه ها دکوراسیون رو تغییر دادن و هر چی که یه نشونه ای از قلب قرمز داره تو ویترین گذاشتن . آقا پسرها و دختر خانمها هم تند و تند مشغول خرید هستن و دنبال یه هدیه برای دوستشون و گاهی هم برای دوستهاشون !!!
من توی مطالبی که سالهای قبل هم نوشتم گفتم که من با نفس این عمل یعنی دوست داشتن و عشق مخالف نیستم ولی ما که خودمون یه فرهنگ غنی ادبی و اجتماعی و تاریخی و ... داریم ، ما که خودمون عشاقی مثل شیرین و فرهاد ، لیلی و مجنون ، وامق و عذرا ، ویس و رامین و ..... داریم چرا باید دنباله روی یه فرهنگ بیگانه باشیم ؟ از طرفی چرا این عشق و محبت رو باید جمع کنیم و توی اونروز مخصوص نشونش بدیم ؟ مگه نمیشه هر روز به دوستمون گل و هدیه بدیم ؟ مگه نمیشه هر روز به کسی که دوستش داریم جملات زیبا بگیم ؟ نمیشه ؟ چرا فقط امشب ؟ چرا فقط یکشب ؟
ممکنه باز بعضی از دوستان مثل سالهای قبل به من ایراد بگیرن که چرا اینهارو میگی . مگه دوست داشتن ایراد داره و از این حرفها . منهم دیگه بحث رو ادامه نمیدم . هرچی که خواستم بگم از قبل گفتم . میتونین برین آرشیو رو بخونین که دیگه تکرار مکررات نشه . اما برای اینکه دل دوستان ولنتاینی رو هم نشکنم چند تا مطلب ولنتاینی اینجا میگم .
تاریخچه کوتاهی از ولنتاین رو اینجا بخونین .
اینهم یه آهنگ ولنتاینی
یه کارت ولنتاینی
و در آخر یه جمله ولنتاینی
اگه دیدی توی یه اتاق تاریک هستی که همه دیوارهاش قرمزه و ازش خون میریزه نگران نباش . توی قلب منی .
ولنتاین همه تون مبارک .





|



Comments: Post a Comment

Home