:: Forbidden Notebook :: دفترچه ممنوع ::
دفترچه ممنوع




Saturday, October 09, 2004

٭
هیچ میدونستین نوع میوه ای که دوست دارین میتونه شخصیت درونی شمارو نشون بده ؟ جالبه . نه ؟ اینو امروز توی یه مقاله خوندم که نوشته بود :
فکر کنید در یک مهمانی حضور دارید و ظرف بزرگی پر از میوه های رنگارنگ وجود دارد . وقتی به شما میوه تعارف میشود ، کسی توجه نمیکند اولین میوه ای که شما برمیدارید چیست و لازم است از این بابت خدا را شکر کنید . چون اگر همگی زیرچشمی مواظب بودند تا ببینند اولین انتخاب شما چیست ، اطلاعات ذیقیمت زیادی درباره ویژگیهای شخصیتی شما به دست می آوردند. ویژگیهائی که شاید دوست نداشته باشید برای دیگران فاش شود !
درواقع نکته ماجرا این است که بین میوه مورد علاقه افراد و ویژگیهای شخصیتی شان ارتباط مستقیمی وجود دارد که به ندرت مورد توجه قرار میگیرد . این مطلب معمول ترین میوه های تابستانی را مورد بررسی قرار میدهد و به شما میگوید که دوستداران هرکدام چه خصوصیاتی دارند !
و بعد با فرض اینکه یه ظرف میوه شامل سیب ، موز ، انگور ، گیلاس ، پرتقال ، هلو و گلابی بهتون تعارف میکنن ، اولین میوه انتخابی شما نشانگر شخصیت درونی شماست به این ترتیب :
سیب – دوستداران سیب ، که عده چندان زیادی هم نیستند ، ولخرج هستند و بیشتر تصمیماتشان را در لحظه میگیرند . آنها بسیار سختکوش و جدی هستند با ظاهری سرد و خشک و اگرچه در نظم بخشیدن به امور شخصی شان کاملاً بی تجربه و ناوارد هستند ، ولی بعنوان یک مدیر بخوبی از پس هدایت دیگران برمی آیند و این توانائی را دارند که در شرایط حاد بسرعت تصمیم گیری کنند . آنها به سفر علاقه دارند و برخلاف بسیاری دیگر با حرارت و شوق خاصی به زندگی عشق میورزند !
موز – دوستداران موز دارای شخصیتی ملایم و آرام و ساکت هستند . این افراد معمولاً اعتماد به نفس کافی ندارند و طبیعتاً افراد سلطه پذیری هستند و بدین ترتیب مردم اغلب اوقات از این رفتار دلپذیر آنها سوء استفاده میکنند . بنظر این افراد مردم هم به لحاظ ظاهری و هم به لحاظ فکری قابل ستایش هستند و به خاطر همین طرز تفکر روابط آنها همیشه از یک هماهنگی خاص برخوردار است . البته این هماهنگی بطور مشخص به شکل یکطرفه ایجاد و حفظ میشود !
انگور – اگر انگور اولین انتخاب شما در ظرف میوه است ، باید بگوییم در مجموع شما فرد مؤدبی هستید ولی گاهی اوقات عصبانیت لحظه ای به سراغتان می آید که به همان سرعت هم فروکش میکند . برای شما زیبائی ارزش خاصی دارد و آنرا در هر شکل و نوعش که باشد ستایش میکنید . شما بدلیل شخصیت گرم و اجتماعی تان بسیار محبوب هستید و از انجام هر چیزی تا حد نهایت لذت میبرید و به همین دلیل نگاه خاص شما به زندگی نوعی نگاه منحصر به فرد تلقی میشود . از آنجا که احساساتتان را براحتی بروز نمیدهید ، دیگران شما را بسیار مرموز و غیرقابل فهم میپندارند .
گیلاس – طرفداران گیلاس معمولاً زندگی شان به شیرینی میوه مورد علاقه شان نیست . این افراد بالا و پایین های زیادی را در زندگی تجربه میکنند که بطور خاص در ارتباط با کارشان بیش از سایر جنبه های زندگی بروز میکند . این افراد بندرت میتوانند پول زیادی بطور یکجا دربیاورند و جا ی تأسف بسیار دارد که ذهن خلاق و روشهای مبتکرانه آنها بندرت به نتایج مالی میرسد . این افراد دوستانی بسیار صادق و وفادار هستند که در بیان احساساتشان دچار مشکل میشوند . بنظر آنها خانه بهترین مکان دنیاست و هیچ چیز برایشان دلپذیرتر از گذراندن وقت با افراد خانواده نیست .
پرتقال – اگر شما پرتقال را در میان دیگر میوه ها میپسندید ، فرد بسیار صبور و مصممی هستید . شما دوست دارید کارهایتان را آهسته آهسته انجام دهید و هیچ واهمه ای از پذیرش مسئولیت های سنگین و دشوار ندارید . شما معمولاً خجالتی هستید اما بعنوان یک دوست ، بسیار قابل اعتماد بوده و میتوان روی کمکهای شما حساب کرد . وقتی شما عاشق شوید با تمام قلبتان عاشق میشوید و عشق هرگز برایتان یک امر ساده و سرسری نبوده است . بعلاوه شما به هر قیمتی که شده سعی میکنید از درگیری و مشاجره پرهیز کنید .
هلو – هلو دوستان عزیز شما به عصاره زندگی توجه خاصی دارید . شما دوست دارید یک زندگی کامل و پرفایده داشته باشید . بسیار صمیمی و مهربان هستید و درعین حال بسیار صریح تمام حرفهایتان را به دیگران خواهید زد که تا اندازه ای به جذابیت شما می افزاید . شما بسرعت میتوانید دیگران را ببخشید و خطاهایشان را فراموش کنید و دوستی هایتان برای شما بسیار ارزشمند هستند . در وجود شما یک رگ استقلال خواهی و جاه طلبی وجود دارد که شما را تا رسیدن به اهدافتان پیش خواهد برد . اگرچه درون شما شعله های مشتعلی از احساسات تند وجود دارد ، اما دوست ندارید این احساسات شدید را در انظار نشان دهید و به همین دلیل شما در دید عموم بسیار سرد و بی روح بنظر میرسید !
گلابی – کسانی که گلابی را در ظرف میوه گل چین میکنند مهمترین ویژگی شخصیتی شان عدم توانائی و تمرکز در انجام یه کار بمدت طولانیست . اگرچه بطور کلی این افراد چنانچه بر کاری تمرکز کنند ، از عهده آن برمی آیند ، اما چون توانایی تمرکز برای مدت طولانی را ندارند ، کارهایشان نیمه کاره رها میشود . آنها دوست دارند نتجه کارهایشان را بلافاصله بگیرند و از فکر کردن و محرکهای ذهنی بسیار لذت میبرند . بدین ترتیب بحث کردن با دیگران از کارهای مورد علاقه شان محسوب میشود . آنها انرژی فراوانی دارند و خستگی ناپذیر بنطر میرسند و به همین ترتیب خیلی زود هیجان زده میشوند . اگرچه در برقرای روابط دوستی خیلی سریع عمل میکنند اما بنطر نمیرسد حفظ و نگهداری این روابط برایشان کار ساده ای باشد !
خوب ؟ چطور بود ؟ این گفته ها با توجه به میوه مورد علاقه تون صدق میکرد ؟ راستش در مورد من که خیلی جالب و تا حد زیادی نزدیک به حقیقت بود . میوه انتخابی من هلو بود :)





|



Comments: Post a Comment

Home