:: Forbidden Notebook :: دفترچه ممنوع ::
دفترچه ممنوع




Sunday, July 23, 2006

٭
دیروز با بابا در مورد کتاب صحبت میکردم . گفتم مدتیه کتاب خونم پائین اومده . باید یه سری کتاب جدید بگیرم . بابا گفتن شروع کن مثنوی رو بخون . گفتم این یه کار از من ساخته نیست .
نمیدونم شاید احساس میکنم در عین سادگی زیادی سنگینه . از مثنوی جز چند تا حکایت طوطی و بازرگان ، فیل در خانه ، طوطی و کل و یکی دوتا دیگه چیز بیشتری نمیدونم . اما یه آفلاین قشنگ برام فرستادن تحت عنوان نصیحت مولانا که کم کم داره نظرم رو تغییر میده . فکر کنم بد نیست که برم سراغ حضرت مولانا و البته مثنویش . آفلاین اینه :
گشاده دست باش ، جاری باش ، كمك كن ...... مثل رود
با شفقت و مهربان باش ...... مثل خورشيد
اگركسی اشتباه كرد آن را بپوشان ...... مثل شب
وقتی عصبانی شدی خاموش باش ...... مثل مرگ
متواضع باش و كبر نداشته باش ...... مثل خاك
بخشش و عفو داشته باش ...... مثل دريا
اگر مي‌خواهی ديگران خوب باشند خودت خوب باش ...... مثل آينه





|



Comments: Post a Comment

Home